Monday 22 August 2011

Jom buat Biskut Raya!

Salam,semua...maaf sbb dah lama tak update blog saya.Beberapa hari ni saya sibuk sgt buat biskut raya..saja je nak mengisi masa lapang..resapinya ada yg saya cari dalam internet,ada yg saya reka sendiri,and tak lupa idea mak saya jugak.Seronok jugak buat biskut ni daripada takde kerja nak buat...
Ni Biskut Lemon Cherry.Resepi mak saya.biskut pertama yg saya & mak buat.
Yg ni Biskut Chezzy.Saya memang suka letak cheese banyak2 kat atas tu..
Nampak sadap je cheese tu cair..saya dah letak dlm balang dah.simpan utk raya nnti..hehe...


1st time saya buat Biskut mama carries.jadi jugak ahernya.Biskut ni saya beri nama Biskut LoNika...hehe...     




Biskut ni leceh ckit nak buat lorekan corak kat tgh tu..wlpn hmpir2 nak give up tp sy teruskan usaha buat biskut tu sampai habis.bak kata pepatah,Alang-alang menyeluk pekasam,biar sampai ke angkal lengan..
Asalnya biskut suji.Ada org kata biskut makmur.Tapi saya kasi nama Biskut Snow White...biskut ni dah saya modify ckit kasi rasanya sedap.
Biskut ni special ckit sbb ni la biskut yg saya reka sendiri..nama diberi Biskut Nutella...bahan2nya semua yg ada kat dapur saya sapu habis...ikut suka saya je nak letak apa.janji sedap.hehe...
Ni biskut Coconut Star..Inspirasi dari mak saya & diolah sendiri oleh saya.Biskut ni comel je...ada mcm owg yg buatnya x?hehe...gurau je...
Sebenarnya banyak lagi biskut yg saya nak buat.Tapi banyak juga benda lain yg saya perlu buat. Sebenarnya seronok buat biskut ni.Lagi seronok kalau boleh rasa biskut yg kita buat sendiri.Seronok lagi kalau ada owg puji.Tapi,xde owg puji pun xpe..Janji kita buat seikhlas hati.Kalau tahu asasnya memang senang la nak buat biskut.Setiap hari buat biskut pun saya tak kisah.Minat tu mesti ada.Yang penting juga buat dengan rela hati,bukan dengan paksaan,barulah jadi.Ok lah,waktu berbuka dah nak tiba.Petang ni saya rasa mcm nak masak ayam panggang madu@Honey roaster...tapi mak saya nak saya buat ayam masak kurma.Mana satu ni?baik saya tdow dlu cari ilham.Manalah taw dpt ilham nnti..hehe..Apa2pun,Selamat Bermasak n Selamat Berbuka Puasa...

No comments:

Post a Comment