Monday 26 December 2011

Selamatkanlah Palestin!

Assalamualaikum semua..Semoga dlm lindungan Allah selalu.Kita tidak tahu, disaat kita bergembira, ada yg bersedih. Disaat kita hidup dlm keamanan, ada yg hidup didalam peperangan. Disaat kita bebas, ada yg hidup sbg pelarian..Disaat kita kekenyangan, ada yang kelaparan. Disaat kita bersama org2 yg tersayang, ada yg kesunyian. Disaat kita mampu berlari, ada yg hanya mampu terbaring.Disaat kita hidup, ada yg sudah meninggalkan kita ke alam yg lain.Jadi, bersyukurlah dgn nikmat yg tlh Allah berikan kpd kita.Allah masih sayangkan kita.Gunakan nikmat itu sebaik2nya.Hari ini saya nak kongsikan satu video yg tlh saya edit sendiri mengenai keadaan Umat Islam di Palestin. Saya tidak tahu, suatu hari saya tergerak hati nak mencari maklumat pasal Palestin setelah mendengar lagu 'Palestin Tomorrow will be Free' yg dinyanyikan oleh Maher Zain. Walaupun klip videonya hanya simple & berbentuk kartoon, tapi ia mampu menyentuh hati saya. Hati saya lagi tersentuh bila melihat keadaan sebenar di Palestin dari U-tube. Sblum ni saya pernah jugak dgr psl Palestin ni, tp saya tak ambil endah sgt. Tapi, bayangkan kalau kita berada di tempat mereka...apa yg mampu kita buat? Semoga dgn paparan ini mampu utk menyedarkan kita mengenai keadaan saudara kita disana..Buka mata, buka hati..Selamatkanlah Palestin!

No comments:

Post a Comment