Friday 18 November 2011

Lumrah hidup sebagai Pelajar


Assalamualaikum,
Apa khabar semua?Rasanya lama dah saya x update blog ni..sorry ek..saya busy sgt...saya baru je habis exam..tapi tu x bermakna saya boleh rilex spenuhnya...bnyk lagi kerja lain nk perlu dibuat..assignment pula berlambak2..smuanya nak kena hantar ASAP(as soon as possible)..Program pulak mcm2..esk pula saya ada program leadership training di Ulu Yam..skrg ni tgh sibuk buat video utk competition.sempat jugak join ek..hehehe...
Bagi saya,jadi pelajar ni tak semestinya belajar je,tp kena aktif jgk dlm bidang lain..contohnya join mana2 persatuan,pergi mana2 aktiviti/program,join mcm2 pertandingan,bersukan,usrah,halaqah, and so on.Inilah nikmat pelajar tu sendiri bila rasa diri terlalu busy sampaikan xde masa pun utk diri sendiri.hehehe...Then,we know,betapa berharganya masa ni.Masa muda ni lah kita 'squeeze'kan  tenaga kita utk buat mcm2 aktiviti lasak, yg berfaedahla..dah tua nanti tkt x larat..
Sebagai pelajar jugak,tak best rasanya kalo hidup dgn buku je.Banyak lagi aktiviti lain yg kita perlu buat.Try and explore the world!Ni lah masanya kita cari pengalaman sebanyak yg mungkin.Rugi kalau tak grab this opportunity.Abadikan masa sbg pelajar sebaik mungkin.At least we get something to be proud...to show to our grandchildren..
Jadilah remaja yg berwawasan!Tetapkan matlamat,teguhkan keyakinan diri,insyaAllah,kita akan berjaya...

No comments:

Post a Comment