Wednesday 23 November 2011

Video Competition...

Assalamualaikum semua..khaifa haluka?Ana bil khoir.Alhamdulillah...Baru2 ni saya ada join video making competition.It's about learning foreign language. Cayalah dapat buat video ni dalam satu malam je. Esok nak hantar tapi apa benda pun tak prepare lagi. Jadi,habis kelas pukul 7 tu,dgn penat lelahnya,saya hanya terpikir nak give up je.Masakan sempat nak buat video dlm satu malam je?Dahlah ahli x ckup,text xda..apa pun xda.mmg mustahil kan?Tapi,bila terkenangkan ustaz yg beria2 nak kita join pertandingan ni,jadi saya gagahkan diri juga.Saya panggil semua ahli kumpulan & ajak berbincang. Dahla mlm tu saya ada meeting jugak.Memang letihla.Mula2 kita igt nak buat dialog sendiri,tapi oleh sbb diri xde la expert sgt bahasa arab,jadi kite amek je dlm buku and ubah ckit2.Dalam masa yg singkat tu jugakla kita terus hafal skrip and acting terus.Tapi...siapa nak amek video?jurukamera x ada.jadi,kitorang call kawan masing2,mintak tolong pegang camera je.Tapi,semuanya dah tidur..mana tak nya,pukul 12 tuu..ada ke org shooting time tu?hehe...tiba2 je adalah seorang hamba Allah ni lalu dkt kita.Kita panggillah nak mintak tolong ambik video utk kita.Kebetulan dia kawan kpd kawan saya.Jadi,senaglah nak mintak tolong.Alhamdulillah...mmg Allah nak tolong kita.Masa ambil video tu,nasib baik la x bnyk cut.Kita buat serius punya.Taknak la ulang2 lagi.Yelah,dahla letih,ngantowk lagi tu.Habis je video tu kita terus edit.Dahla masa nak edit tu ada mcm2 problem berlaku.Video tu kene convert ke file lain.nasib baik saya ada video converter,jadi xyah ssh2 download lg.Tapi masalahnya,saya xpnh guna pun,& saya xtaw mcm mana nk guna.huhuuu...Berkat kesabaran membaca instruction,ahernya dapatlah video tu di'convert' ke file lain.Memang suka sgtla time tu.Then,bolehla saya edit video tu.Kita just buat cincai je.Yela,sbb dah lewat pagi dah.Yg selebihnya saya 'polish'kan balik.Akhirnya,jadilah video yg mcm korang tgk dkt atas tu.Haha...ada bakat ke nak jd mcm Yusuf Haslam?Who knows.....hehehe.....Ustaz tu yakin sgt kitorang bleh menang,wlpn dia x pernah pun tengok video tu.hehe..apa2 pun keputusannya,saya tak kisah,janji saya dah buat yg terbaik!Doakan kite ye...

No comments:

Post a Comment